In Amsterdam gezond blijven omgeven door een overvloed aan restaurants en cheap food stands, is beslist geen gemakkelijke opgave. Veel bestemmingen in de stad zijn met het openbaar vervoer te bereiken of mensen gaan op de scooter of brommer naar de plek waar ze moeten zijn. Te weinig beweging en te veel eten gaat dan zeker niet goed samen. Het is daarom erg belangrijk om te zorgen dat je wél die beweging krijgt. Dat kan door een abonnement te nemen op een sportschool en er ook daadwerkelijk wekelijks een aantal dagen heen te gaan. Geef het goede voorbeeld aan je kinderen, neem ze mee naar gymnastiek Amsterdam, zodat ze jong leren hoe goed beweging is. Er zijn natuurlijk meer dingen die je kunt doen. In de blog nemen we er een aantal met je door.

Wandelen in het park

Een wandeling in het park is precies wat je nodig hebt om weer helemaal op krachten te komen. Je wordt er fris van en je ziet alles weer een beetje zonniger in. Een blik op de natuur is vaak al genoeg om je geest te vullen met positieve gevoelens. Daarnaast is de lichamelijke beweging ook belangrijk en zal je zeker gezonder en sterker doen maken.

Fietsen

Nederland is echt een fietsland. Veel mensen gaan naar hun werk op de fiets. Een gezonde manier om elke dag net even wat beweging te hebben. Het is belangrijk om voldoende beweging te hebben overdag. Als het qua afstand te doen is, denk er dan over na om de fiets te pakken naar je werk in plaats van de scooter of de tram.

Gezonder uit eten

Je hoeft niet te leven als een asceet, maar gezonder uiteten is toch echt wel een aanrader. In Amsterdam zijn er tal van plekken waar dat kan:

  • Aziatische noedels restaurants
  • Poke bowl
  • Sushi (zonder veel saus en zout)
  • Geroosterde kip of halve haan

Het gaat natuurlijk niet om deze voorbeelden, maar wel om de bewuste keuze over wat je eet. Er zijn tal van gidsen op dit gebied die je kunnen helpen.