Om een gezond leven te leiden, is veel bewegen een onmisbaar element. We begrijpen dat het niet voor iedereen even makkelijk is om veel te bewegen en daarom geven we je graag een aantal tips om net even meer te bewegen. En natuurlijk hoef je niet gelijk het uiterste te doen.

Meer bewegen tijdens je werkdag

Een van de meest eenvoudige manieren om meer te bewegen, is om tijdens je werkdag meer te gaan bewegen. Zit je de hele dag achter een bureau? Dan zal je vast merken dat je niet heel veel beweegt. Probeer daarom regelmatig een pauze in te lassen, waarbij je even wat te drinken pakt of even naar het toilet gaat. Zijn dit maar kleine wandelingetjes? Ga dan eens naar het koffiezetapparaat of het toilet op een andere afdeling. 

Begin met bezoekjes aan de sportschool

Wanneer je nooit naar de sportschool gaat, dan kan het lastig zijn om dat opeens wel te gaan doen. We adviseren daarom ook om klein te beginnen. Ga bijvoorbeeld op de fiets naar de sportschool bij jou in de buurt en ga een half uurtje sporten. Op deze manier kan je het langzaam opbouwen en zal je niet direct last hebben van te veel spierpijn de dag na je workout.

Richt je eigen sportruimte in

Heb je nog een ruimte over in je woning of wordt je schuur niet veel gebruikt? Overweeg dan om een paar sport apparaten aan te schaffen voor bij jou thuis. Deze kan je uiteraard niet op elke soort vloer neerzetten. Een gietvloer is geschikt voor zware apparaten en zal niet snel beschadigen. Een relatief goedkope aankoop voor de ideale home gym. En daar stoppen de mogelijkheden van een gietvloer niet, je kan hem ook volledig personaliseren met bepaalde kleuren, afbeeldingen of vlakken.

Met welke tip ga jij aan de slag?